SÜKÛTUN ÇIĞLIKLARI:.

Çığlıklarımız nostaljiye mahkûm olamaz. Nostaljilere mahkûm duygulardan ne hayır gelir. Bizim çığlıklarımız mazidir, haldir ve istikbâldir.

Erkeğin Küpe Takması Caiz mi?

Posted by Mecnûn 06/03/2009

Herkese Selamlar,

Barış Kardeşin sorusuna cevap;

Soru
Ramazanda bir tv de yayınlanan bir programda küpe takmanın sünnet olduğunu ve erkeklerinde küpe takabileceğine dair şeyler söylenmiş bu programı izleyen bir arkadaşımın kafası karışmış bunu bana sordu bende sünnette böyle birşeyin olup olmadığını bilmediğimi söyledim ama bildiğim kadarıyla erkeklerin takması caiz değil dedim ama bunu arkadaşımı tatmin edecek şekilde cevaplamam lazım.

CevabımızDeğerli Kardeşimiz;

 

İslâm Hukukuna göre kulakların küpe takılmak üzere delinmesi ve küpe takılması, kadınlar için caiz görülmüş; ama erkekler için caiz görülmemiştir. Bazı hukukçular, erkek çocukların da kulaklarının delinebileceğini ve bu tür bir olayın Hz. Peygamber zamanında yapıldığı halde yasaklanmadığını ileri sürmektedirler. Her halükârda ergen erkeklerin kulaklarını deldirmeleri ve küpe takmaları, çoğu hukukçulara göre haram ve bazılarına göre ise mekrûhtur; yani kısaca caiz değildir.
Selam ve dua ile…

___________________

www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=show_qna&id=7461

10 Yanıt to “Erkeğin Küpe Takması Caiz mi?”

  1. ----HAYATCEMRESİ---- said

    küpe kadınlara özgü bir ziynettir,erkeğin küpe takması kadına benzemesidir,bu da hoş olmaz.
    http://hayatcemresi.wordpress.com/

  2. onur said

    ben iyicene arada kaldım banada annem sol tarafa küpe takmak sünnettir Hz muhammed efendimiz de takıyodu diyo ki Peyganber efendimiz döneminde diyosunuz küpe takanlar vardı demkki günah haram olsa Peyganber efendimiz takanları uyarırdı biraz dikkatli düşünelim derim

  3. Celal said

    Herşeyden önce Kardeşim bir nooktayı es geçiyoruz
    her ne olursa olsun .ben isalm tarihinde Peygamberimiz döneminde küpe takıldığına dair bir bilgiye rastlamadım diyelik m ki takılmış olsun peygamberimiz de hiç bir fikir belirtmemiş olsun
    dikkat edin günümüzde küpe takanlar genellikle kimler ve hangi amaçlarla takıyorlar bu gün küpe bize batıdan gelen bir âdet böyle olunca takarak küpeyi onlara benzemenin ne anlamı var.peygasmberimiz onlara benzememöemizi istiyor bizden .Takmasak kıyamet mi kopar bu hoş bişey değil. Özümüze kültürümüze sahip çıkamız lazım fırsatını bulsalar canımıza okuyacak olan haçlı zihniyetini canlı tutmaya çalışan bu insanlara niye özeniyoruz yazık değil mi çocuklarımıza miras bırakacağımız kültürümüz silinip gidiyor otadan farkında bile değiliz üzülerek ve içim kan ağlayarak bakıyorum selamlar

  4. Gkhn said

    Allah herkesin kalbini niyetini bilir bu kadar ufak bir şey içine kimsenin canı yanmaz isteyen taksın isteyen takmasın namaz kılmadan gezen oruc tutmadan yatan insanların içleri sızlamaz ama ufacık bir küpenin günahından korkarlar .

  5. sago-kaf kef said

    Benim düşünceme göre erkeğin kadına benzemesi olarak kastedilen şey küpe olamaz…
    Çünkü küpe takmayan kadına da erkeğe benziyor demek de çok yanlış olur…
    Tam olarak erkeğe caiz olup olmadığını bilmiorum ama peygamber efendimizin hadisinde kastedilen şeyin bu olmadığını düşünüyorum..

  6. nur-i said

    acaba arap kültüründe küpe takılmadığı için mi caiz deil mezdeke normal karşılanıo ama…. ne demek istedimi anlatabildiysem!!!

  7. Anonim said

    Yahu peygamberimiz zamanında köleler,osmanlıda denizciler ve sultan selim takarken herhangi bir emir ne Kur’an’da ne de hadislerde yok sadece erkeğin kadına benzemesi konusunda bir hadis var bunu direk küpeye yormak nasıl bir olaydır?Kadınların saçı uzun öyleyse uzun saçlı erkek kadına benziyor fakat peygamberimizin de saçı uzunmuş o ne olucak?İnsanların kalplerini açıp bakıyor musunuz?Namaz kılıyorum,oruç tutuyorum,külliyat okuyorum,dini sohbetlerde bulunmaya çalışıyorum,insanlara yardım ediyorum aç ve fakir olanların elinden tutmaya çalışıyorum,Kur’an okuyorum ve küpe takıyorum.Vicdanım rahat ve kadınlara benzemek gibi bir amacım yok.Kalplerimizi açıp bakıyor musunuz?Görebiliyor musunuz?Allah ile aramıza girdiniz benim nereye gideceğimi mi biliyorsunuz?Yapmayın Allah aşkına.

  8. fatih mehmet said

    YAVUZ SULTAN SELİM ? sol kulağında küpe vardı?

  9. isimsiz said

    s.a kardeşler çok dikkatimi çekti bu küpe konusu aslında mantıklı düşünmek gerekirsek küpe bayanlar içindir çünkü bayanın fıtratında süs vardır ve onlar içindir erkekler için düşünmek gerekirsek hiç hoş ve güzel birşey değil islam mantık üzerini dayalı bir dindir nasılki pantolon erkek giysisi ise küpede bayana aittir yavuz sultan selim için konuşursak o zamanki anlayış yaşam tarzı çok farklı idi şimdi ise ağir zamandayız ve insanlar süs için takıyorlar araştırırsak görürüz inş

  10. badboy said

    Bence takilir.. herkezin kendisine birakilacak bisey bu… erkekteki küpeye karsi cikan o erkekler kadinlarin kicinda dapsdar pantolonu gördügünde agzi sulanirken hic bisey yok… okadar incelenirse pantolonda erkeklere icindir tek… kadinlara haramdir… ve kulak deldiren erkeklerin cogu iki kulagi deldirmior… genelde sol kulak sadece.. ve küpelerde fark oluyor.. kadin küpesi degisik erkek küpesi degisik.. haram mekruh caize gelinirse, kactane küpeye karsi cikan o erkeklerden haram kilinan alkolü tüketen var… o nu icince erkegiz denilio.. haram oldugnu demiyorlar hic.. erkegiz diye kac kadinla nikahsiz yatan.. o kizin bu kizin irzina gecen erkek var ama oda nedense erkeklikten sayilior ve haram oldugu düsünülmüor.. küpe konusunu okadar elestrmeden herkez kendi hatalarina baksin.. takmak isteyen takar.. karsi olaninda karisma hakki yoktur…

Bir Cevap Yazın

 
